Dr. Selçuk Atalay ve eşi Ezgi Koman ellerinde tuttukları projektörü ülkemizin çocuk işçilerin gerçeğine doğru yönlendirdiler.

Bu gerçeğin dibindeki acıyı gözlerimizin önüne serdiler. Ve birlikte yönettikleri bir kısa film yarattılar.

Selçuk Atalay kendi facebook sayfasında süreci şöyle özetlemiş; aynen aktarıyoruz:

-        Her yıl Türkiye'nin Karadeniz Bölgesi'ne fındık hasadında çalışmak üzere gelen onbinlerce göçmen işçi yaz mevsimini çadırlarda ya da yıkıntı binalarda yaşayarak geçiriyor. “Dal Değdi Gözüme” Ankara Ulusal Belgesel Film Yarışması seçkisinde!..

Yönetmen Ezgi Koman ve A. Selçuk Atalay kamerasını 15 yaş altı çocukların da sürecin parçası olduğu ve sistematik emek sömürüsüne dönüşen bir ana odaklıyor.

Bilmeyen Akbüklülere kısaca hatırlatalım:

Selçuk Atalay ve Ezgi Koman bir yılı aşkın bir süre Akbük’de yaşadılar. Selçuk Atalay Akbük’deki evlerinde “Haysiyet Vertigosu” isimli bir tiyatro oyunu yazdı ve bu oyun Bursa Nilüfer Belediyesi’nin her yıl geleneksel olarak düzenlediği “Sahne Eseri Yazma Yarışması”nda birinciliği kazandı.

Ezgi Koman da yorulmaz-usanmaz bir “çocuk hakları savunucusu” olarak ülke boyunca koşturmadık yer bırakmıyor…

Bu gelişmelerden bir sonuç çıkartmaya çalışırsak şöyle denebilir:

Kıssadan hisse:

Akbük sadece bir tatil yöresi değil.

Sırtüstü yatıp göbek kaşıma mıntıkası da değil…

“DAĞ DEĞDİ GÖZÜME”… BUGÜN BEYAZ PERDEYE TIRMANIYOR. “DAĞ DEĞDİ GÖZÜME”… BUGÜN BEYAZ PERDEYE TIRMANIYOR.

İşte Ezgi Koman ve Selçuk Atalay.

Noktalı virgül…

Editör: Faruk Haksal